Tiedote 7.3.2018

EPSE ja Lassila&Tikanoja yhteistyöhön

Global EcoProcess Services Oy (EPSE) ja Lassila&Tikanoja Oyj (L&T) ovat tehneet yhteistyö- sopimuksen teollisuuden vaarallisten jätteiden käsittelystä EPSE-menetelmällä L&T:n Lahden käsittelylaitoksella sekä teollisuuden kohdeyrityksissä. Menetelmällä puhdistetaan kustannustehokkaasti teollisuuden vaarallisia nesteitä ja vesiä, joihin on liuennut raskasmetalleja.

Lassila & Tikanoja Oyj on palveluyritys, joka toteuttaa kiertotaloutta käytännössä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 712,1 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 8700 henkilöä Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

Global EcoProcess Services (EPSE) on vuonna 2012 perustettu suomalainen yritys, jonka patentoimalla menetelmällä käsitellään teollisuus- ja kaivosprosesseissa syntyviä haitallisia ja vaarallisia jätevesiä sekä voimalaitosten savukaasulauhdevesiä ja tuhkia. EPSE lisensoi menetelmäänsä alan merkittäville tekijöille globaalisti.

Lisätietoja:

L&T